Tags

, , , ,

Ik geef het meteen toe: ik ben niet zo goed in wachten. En ‘wachten’ is nochthans een activiteit die ik vaak moet uitvoeren. Ze zeggen dat het een werkwoord is maar dat voelt niet altijd zo. Ik moest vandaag thuisblijven want de verwarmingsmonteur van mijn cv-ketel komt langs voor de jaarlijkse controle. Afspraak: vrijdag 5 september vanaf 12.30u. Ik richt mijn activiteiten zodanig in dat ik dan zeker thuis ben. Vanochtend heb ik al keurig op mijn beurt gewacht bij de bank – ongeveer 10 minuten, bij de apotheek – ongeveer 8 minuten, bij de kassa van AH – drie klanten voor me. Ik heb de klantenservice van mijn credit card gebeld – 20 minuten wachttijd. En dan is het tijd om te wachten op de firma Feenstra.

Klantenservice Feentra

Klantenservice Feenstra

Ik werd net gebeld door de klantenservice dat hun monteur werd weggeroepen voor een calamiteit. Of ik een nieuwe afspraak kon maken voor 26 september? Nee dus. Voor niks gewacht. Grrr.

Toch zou je kunnen denken dat ik een geoefende wachter ben. Ja, dat is zo – Afrika is een goede leerschool. [Zucht]. Nog zo’n voorbeeld. Afgelopen maandag had ik een afspraak bij de cardioloog in Bergen op Zoom (jaarlijkse controle) om 15.30. Ik werd pas om 16:55 naar binnen geroepen. Zou die dokter het pikken als ik een toneelvoorstelling – waar hij een kaartje voor gekocht heeft – anderhalf uur later laat beginnen? Ik denk het niet.

En dan heb ik het maar niet over de grote frustratie van afgelopen dagen om het juiste visum te regelen voor Mozambique. Zij verdienen een award in de categorieën: ‘lang wachten’ en ‘idiote bureaucratie’.

Nu nog even wachten en dan spring ik in de auto op weg naar de voorstelling ’14 – 18 Spektakel Musical’. Ik ben benieuwd …