Tags

, , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Laat ik nummer vijf maar publiceren. Links en rechts weggeplukt. Ditjes en datjes die ik de moeite waard vind om hier te delen en een klein beetje van commentaar te voorzien.

Nog een paar keer ademhalen (ik bedoel nog een paar nachtjes slapen) en het kabinet Wilders I (ik bedoel Schoof I) staat op het bordes. Jammer dat de koning niet kan doen zoals die wethouder (Rutger Groot Wassink) in Amsterdam meedeelde. Of Boudewijn destijds over de abortuswetgeving. De telefoon niet opnemen. Er even tussenuit knijpen. Heb je die tekst uit 1937 hierboven gelezen? Hoe zeggen ze dat in het Frans? ‘L’histoire se répète’. Ik wil er nog aan toevoegen: Dilan Yesilgöz en Pieter Omtzigt … functie elders lijkt me onafwendbaar.

Nu iets veel leukers. Met dank aan Liesbeth Apenstaartje.

Werkwoordspelling: STAM + T

Eigenlijk was ik van plan om iets over Biden en Trump te zeggen maar dan wordt het alweer iets over politiek. Heeft Biden de moed om zich terug te trekken en een andere democraat als kandidaat-president naar voren te schuiven? Ik vrees van niet, ik hoop van wel.

Dus iets vrolijkers! Of moet ik het nostalgisch noemen?

Google (en Wikipedia) in mijn studententijd …

Ik zou een paar weken geleden stenen mee naar de klas nemen. Om te schilderen. Een beeld of een tekst toevoegen. En daarna die bewerkte stenen als zwerfkeien een nieuwe verblijfplaats geven. Het is er niet van gekomen. Dat is iets voor de familiedag volgend schooljaar.

Het is bijna (zomer)vakantie. Dus het moeten gaat er vast gauw uit. Wordt vervolgd.

In de serie: DITJES en DATJES