Tags

, , , , , , , , , ,

Een kort vervolg op mijn logje over Isabels ontslag en hoe mijn leven deels op de kop staat. Allereerst wil ik iedereen bedanken die heeft gereageerd. Hier op WordPress, via een Appje, via een mail. Erg lief. Dankjewel.

We hadden een leuk weekend. Ik zorgde ervoor dat ik me zo weinig mogelijk terugtrok in mijn werkkamer. We keken best veel samen tv (Netflix). We gingen op bezoek bij buren (2 km verderop). Gezellig bijgepraat en wat hebben zij een geweldige tuin. Tussendoor probeerde ik voorzichtig terug te kijken op de afgelopen week zonder in verwijten te vervallen. Het was een beginnetje. Praten over onze tuin is gemakkelijker en veiliger. Ik hoop dat ik binnenkort terug kan kijken naar dat logje als ‘emotionele paniek’. Wordt vervolg. Einde NAWOORD.

Het regent al dagen in dit deel van de wereld. Heler straten en wijken staan onder water. Wij hebben er weinig last van. Het zwembad loopt over maar dat is geen probleem. Een gevolg van de langdurige regenval is het afsluiten van de waterleiding. Er zijn door kleine aardverschuivingen veel buizen ontwricht. Dus tijdelijk geen water uit de kraan voor veel mensen. Wij kunnen nog even verder want we hebben twee watertanks. Respectievelijk van 2500 liter en 1000 liter. Dat is natuurlijk klein leed ten opzichte wat er in Turkije en Syrië is gebeurd. In 2004 was ik in dat gebied. Dat zou vandaag niet meer gaan door die ellendige burgeroorlog.

Enkele weken geleden voegde ik twee strip-grapjes van Dirk Jan toe aan een logje. Getekende taalgrapjes. Dat doe ik ook vandaag. Een (glim)lach moet op zijn tijd, vind je niet? Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd.

En nog eentje …

Oo ja … Isabel is zich een beetje aan het verdiepen in ‘micro financiën’. Ook in de praktijk. Dat is ook een ‘beginnetje’ en daarvoor moet ze niet meer eerst naar ‘haar baas’ zoals Dirk Jan.