Tags

, , , , , , , , , , , , , , , , ,

Zoals ik in mijn andere logje (over politiek) beloof, plaats ik vandaag uitzonderlijk een tweede stukje. Om het goed te maken mocht je niet zitten wachten op iets politieks. En omdat ik al een tijdje zocht naar een goede reden (moment) om weer eens wat ‘naakten’ uit mijn schatkamer te publiceren. Hahaha ☺️ bij deze.

Laat ik beginnen met 4 gerenommeerde, beroemde kunstenaars:

Van links naar rechts (of van boven naar onder) Gustav Klimt – Quattrocento Florentine / Amadeo Modigliani – Nude seating on a sofa / René Magritte – Le Principe d’incertitute / Joaa Miro – Nude with Mirror

Veel van deze schilderijen ‘ontleen’ ik uit verzamelmappen van Christa Zaat – It’s all about: Female Nudes! en The Other Side of Art op FB. Laat ik vervolgen met tweemaal haast fotografisch realisme van schilders die niet onmiddellijk een belletje bij me laten rinkelen. Of vergis ik me?

Links: Bernard Ciochetti – Femme Encapuhonnée / rechts: Konstantin Kacev

Wie kent de (symbolische) betekenis van de peer op de lijst van een verder onzichtbaar schilderij? Verboden vrucht – verboden aan te raken … ’t is maar een gok.

Ook nu van links naar rechts: David Hettinger – Ema in blue / Eric Wallis – Summer / Alexandre Jacques Chantron – Danae

Van de eerste twee schilderijen krijg ik enorm veel goesting in de zomer. En ook wel een tikkeltje nostalgie. Hebben jullie door dat het derde schilderij ‘Danaë’ eigenlijk een visuele link is naar mijn hervertelling van ‘Perseus’? Ik kom gauw met een vervolg. Beloofd. Laten we afsluiten met twee grapjes. Ook naakten …

Links: Frank Frazetta – Peek-a-boo en rechts: Beryl Cook – Nudes birthday

In de serie: NAAKT en BEELDENDE KUNST