Tags

, , , , , , , , ,

Eigenlijk vind ik de titel: ‘Een korte inventarisatie’ een betere titel. Ik ben geen grote knutselaar wat mijn weblog betreft. Hoe het nu is, hoe het er nu uitziet – de lay out – vind ik prima. Natuurlijk word ik af en toe overvallen (bij wijze van spreken) door WordPress die een niet noodzakelijke aanpassing uitvoert. Zoals het gebruik van ‘blokken’ een hele tijd geleden. Eerst een beetje grommen en kiezen voor de ‘klassieke versie’ en even later weet ik niet beter dat ik toch ‘blokken’ gebruik.

Ik schrijf (maak) mijn logjes altijd op mijn laptop. Nooit op mijn telefoon. Hetzelfde gaat op voor het reageren, zowel bij mezelf, als bij anderen. Altijd via mijn laptop. Ik lees jullie stukjes ook enkel en alleen op mijn laptop. Nooit op mijn foon. Idem voor Facebook en Xwitter. Heel soms kijk ik op mijn mobieltje naar mijn eigen blog. De uitvoering op beide schermen is zeer verschillend. Ik leg het uit.

Schermafbeelding

Helemaal bovenaan staat een lijst van PAGINA’S die aan mijn blog zijn gekoppeld. Daaronder de (onder)titel KOEN SCHYVENS – MISTER HIM – DAG IN, DAG UIT. Daaronder al bijna 10 jaar dezelfde foto – een schrijvende hand met potlood in een schrift en een opengeklapte Apple-laptop.

Op mijn laptop zie ik oa 3 kolommen. In de linker kolom zie ik (jij) de datum waarop ik een stukje heb gepubliceerd, daaronder de TAGS die ik heb toegevoegd aan het logje. Onder de titel van het stukje zie je de CATEGORIE waarin ik het heb ondergebracht. In het middengedeelte – veruit het breedste (grootste) deel – staat het artikel dat ik heb geschreven. In de rechterkolom staan de zogenaamde WIDGETS. Een welkomstwoordje. Daaronder 4 fotootjes. IK (WIJ) LUISTER (EN) / IK LEES NU / IK KIJK NU, WIJ KIJKEN NU / MET DE BOEKENCLUB. Daarna gevolgd door REACTIES OP MIJN STUKJES (de laatste 10 staan daar zichtbaar vermeld), HIER BLOG IK OVER … (een lange lijst met veel gebruikte woorden). Vervolgens MEEST GELEZEN STUKJES VANDAAG (alweer een lijstje van 10). MIJN ARCHIEVEN PER MAAND. MIJN BLOGKALENDER. CATEGORIEËN. AANTAL BLOG HITS. En tenslotte: ZOEK OP MIJN BLOG.

Op mijn telefoon zie ik (met een andere kleurstelling) enkel het logje. Geen kolommen. Ergens bovenaan staan wel symbolen waarvan MENU het belangrijkste symbool is. Via dat ‘knopje’ kan ik weer verder scrollen. Dat heb ik hoogstens driemaal gedaan.

Nu terug naar de titel en de eerste alinea. Ik wilde vandaag een POLL toevoegen aan een stukje. Ik kwam er niet uit hoe ik dat kon integreren. Ik geef toe dat ik er ook niet heel erg mijn best heb voor gedaan. Ik wilde namelijk vragen: HOE LEZEN JULLIE MIJN BLOG?

  • Via de telefoon (smartphone)
  • Via tablet of laptop
  • Via desktop / pc
  • Of afwisselend via een van de apparaten hierboven vermeld.

Ik ben nieuwsgierig maar dat komt vooral omdat ik graag wil weten of jullie die vier fotootjes (boeken, film of serie) ook zien. Dus actueel weten wat ik lees of kijk. Lekker belangrijk! Nee, natuurlijk niet.

ps. Mogelijk verschijnt er hier toch nog ergens een poll die ik wel probeerde aan te maken maar niet publiceerde. Of toch ??? Drie vraagtekens.